Męczący, codzienny ból kręgosłupa. Czy jest metoda aby się go pozbyć?

Ból kręgosłupa najczęściej jest spowodowany przepukliną jądra miażdżystego.
Przepuklina jądra miażdżystego występuje najczęściej u osób w okresie największej aktywności , wydolności fizycznej i intelektualnej, między 20 a 50 rokiem życia.
Jest to duży problem społeczny gdyż chorują na nią ludzie młodzi, aktywni zawodowo.
Istotą choroby jest pęknięcie wewnętrzne pierścienia włóknistego krążka międzykręgowego i przemieszczanie się  jądra miażdżystego w kierunku kanału kręgowego, bądź korzeni nerwowych.

Jądro to uciska na elementy nerwowe, wywołując różnego rodzaju dolegliwości bólowe. Bóle te mogą nasilać się podczas stania, chodzenia albo siedzenia, a także podczas wykonywania ruchów skrętnych.
Do uszkodzenia krążka przyczyniają się : wady wrodzone kręgosłupa, zaburzenia postawy, ciężka praca fizyczna, siedzący tryb życia, zmniejszenie ruchu i związane z tym osłabienie mięśni oraz więzadeł kręgosłupa.
Natrętny, męczący ból kręgosłupa może nam towarzyszyć wiele lat. Epizody ostrego bólu kręgosłupa, z promieniowaniem bądź nie do jednej z kończyn,  bardzo często powodują,  że nie możemy normalnie funkcjonować, pracować, czy uprawiać ulubionego sportu.
Rola dobrze prowadzonej rehabilitacji- dobranie odpowiednich zabiegów i ćwiczeń indywidualnie dopasowanych do schorzenia i dolegliwości pacjenta jest w takim przypadku nieoceniona. W indywidualnym programie rehabilitacyjnym powinny znaleźć się  oprócz zabiegów fizykoterapeutycznych, terapii manualnej min. ćwiczenia mięśni  brzucha i klatki piersiowej, poprawiające ich napięcie, zwiększające wewnętrzne ciśnienie w jamach ciała, które odciąża i tym samym zmniejsza obciążenie osiowe działające na dolny odcinek kręgosłupa lędźwiowo-krzyżowego.
Ważne jest też rozciąganie i zmniejszanie napięcia mięśni biodrowo-lędźwiowych, gdyż ich napięcie i przykurcz powodują przodopochylenie miednicy i zwiększenie lordozy lędźwiowej kręgosłupa .
Właściwa rehabilitacja polega na utrzymaniu naturalnych krzywizn kręgosłupa, zachowaniu fizjologicznego zakresu ruchów i uzyskaniu dobrej , czynnej stabilizacji mięśniowej kręgosłupa.
Oczywiście postępowanie w czasie ostrego bólu lędźwiowego jest inne niż w przypadku dolegliwości przewlekłych o umiarkowanym nasileniu. Ale w każdym z tych przypadków o właściwej terapii decyduje każdorazowo wykwalifikowany fizjoterapeuta.
Leczenie opiera się na odpowiednio dobranych zabiegach fizykoterapeutycznych, terapii manualnej i ćwiczeniach.

Jeśli powyższy problem jest również Twoim udziałem to zgłoś się do naszego gabinetu. Rehabilitacja Danuta Floryańska to zespół doświadczonych fizjoterapeutów którzy chętnie pomogą Ci w powrocie do zdrowia.